Aktualności

SPŁAWIKOWE MISTRZOSTWA POLSKI JUNIORÓW U-18 i KADETÓW U-14 NA ZALEWIE w SZYMANOWICACH

Aktualności | 2016-07-21 | Publikujący: Koło PZW Sulęcin nr 1

Szymon Matelski z trenerem tatą SłMatelskim

W dniach 15-17 lipca 2016r. na Zalewie w Szymanowicach k. Klimontowa odbyły się spławikowe Mistrzostwa Polski juniorów U-18 i kadetów U-14. Okręg Gorzowski PZW i wędkarzy z Sulęcina reprezentował obecny Mistrz Okręgu Gorzowskiego juniorów – Szymon Matelski, młody wędkarz z Koła PZW Nr 1 w Sulęcinie.

Podczas mistrzostw startowało 65 zawodników i zawodniczek z całej Polski łącznie z kadrą narodową juniorów.

Zalew w Szymanowicach należy do bardzo wymagających pod względem wędkarskim akwenów. Jest to zbiornik o różnych głębokościach i różnorodnym rybostanie – od małych płoteczek po sumy, karpie i jesiotry.

Po przyjeździe do Sandomierza bo tam byliśmy zakwaterowani i rozpakowaniu , chwilka odpoczynku i jedziemy na zalew by zobaczyć co tam gryzie. Szymek bierze odległościówkę i ćwiczy. Biorą małe płotki i nic większego, a z wywiadów dowiedzieliśmy się, że akwen został zarybiony jesiotrami. Oficjalny trening odbywa się w piątek w godz.11-14.00. Komputer losuje Szymonowi sektor D-13.Sektor bardzo głęboki jak na ten zalew ok 3,5 m. Podczas treningu Szymek łowi dość dużo płotek, spina dużego jesiotra, ogólnie trening na plus - zanęta jak i zanęcanie sprawdza się. Co do samej zanęty to już szybciej  dowiadujemy się na co najlepiej te ryby gryzą. Wielkie podziękowania z tej strony dla Bartka Matusiaka za wywiad oraz jeszcze dla jednego pana z kadry narodowej.
O godz.16.00 po treningu zawody zostały oficjalnie otwarte i czekamy na losowanie sektorów na zawody- wszystko odbywa się komputerowo. Szymkowi komputer losuje dwa razy sektor A. Niestety z informacji podczas treningów wiemy ,że ten sektor jest bardzo płytki od 1-1,5m i rybki bardzo słabo tam biorą a większe ryby omijają te sektory płytkie.
Dzień pierwszy zawodów. Szymek o godz. 8.00 losuje na sektorze swoje miejsce - nr 10, do godz. 9.00  dopieszczamy zanęty , gliny oraz robactwo. O godz. 9.00 jest sygnał  na wniesienie sprzętu na stanowiska i od tej chwili już Szymek musi sam sobie radzić. Trenerzy nie mogą pomagać w czymkolwiek. O godz. 10.50 jest sygnał do zanęcania ciężkiego a w godz.11- 14.00 łowimy. Szymek łowi od początku do końca małe płoteczki 7-12 cm  a płotka ok 17 cm to już była płotką
,,bonusową'' bez  brania większej ryby. Obok nas zawodniczka wyciągnęła jesiotra 1100p i jak się okazało był to jedyny jesiotr w naszym sektorze. Szymek zajmuje 5 miejsce w sektorze z wagą 2805 z minimalną stratą do 4 miejsca.
Dzień drugi Mistrzostw. Szymek losuje miejsce obok swojego poprzedniego nr 9, gdzie kolega poprzedniego dnia łowi dość słabo. Spróbowaliśmy zaryzykować - do zanęty dodaliśmy dość dużo robactwa by spróbować zanęcić większe rybki. Obok nas kolega wyciągnął  leszczyka oraz jesiotra. Pierwsza godzina zawodów jest niestety słaba , wpłynęły nam niewymiarowe okonki  i wzdręgi przeplatane małymi płotkami. Od drugiej godziny zaczyna iść dobrze więcej płotek ale bez brania większej ryby. W trzeciej godzinie jest to upragnione branie większej ryby, ukazuje się piękny leszcz jak na tamte warunki za ok.1000p lecz niestety przed podbierakiem spina się.....
Sędziowie ważą rybki - wynik 2280 nie jest rewelacyjny. Szymek zajmuje 7 miejsce o 5 gram przegrywa 6 miejsce i o ponad 20  deko 4 i 5 miejsce. Wystarczyło kilka małych płoteczek lub ten leszczyk a  pierwsza ,,10'' mistrzostw Polski była w zasięgu ręki. Pozostaje niedosyt. Jako trener przekazuję Szymkowi jego mankamenty, nawet z pozoru tak błahy szczegół jak zbyt wolne zakładanie ochotek na haczyk ma znaczenie... wie nad czym ma popracować.. Jako tata jestem z niego dumny.
Ogólnie zajęte 25 miejsce jest bardzo dobrym wynikiem Naszego młodego juniora. Zarząd Koła PZW Nr 1 w Sulęcinie dziękuje Szymonowi i jego trenerowi – Sławkowi Matelskiemu za udział w Mistrzostwach Polski. W imieniu wędkarzy z Sulęcina dziękujemy za opiekę i sponsoring ze strony Okręgu Gorzowskiego PZW, Burmistrza Sulęcina i Zarządu Koła PZW Nr 1 w Sulęcinie.

Obecność przedstawiciela wędkarzy z Sulęcina na tak dużej imprezie wędkarskiej rangi krajowej jest dla nas zaszczytem, a dla Gminy Sulęcin promocją walorów wędkarskich i turystycznych regionu.

Wyniki zawodów spławikowych Mistrzostw Polski juniorów i kadetów w załączniku do art.